Simon Kuperi ja Stefan Szymanski “Soccernomics: Jalkamajandus” on haarav raamat, mis uurib jalgpalli mängu ja äri tagamaid, pakkudes põnevaid analüüse ja vastuseid paljudele jalgpalli maailma puudutavatele küsimustele.
Miks mõned jalgpallikoondised kaotavad korduvalt, samal ajal kui teised võidavad? Miks on jalgpall maailmas nii populaarne ja miks mõned riigid saavad selles spordis kuningateks, samal ajal kui teised jäävad maha? Kas Eesti on tõesti maailma nõrgim jalgpalliriik? Miks ei valitse Ühendriigid rahvusvahelisel jalgpallilaval? Kes on parim jalgpalliriik? Need on vaid mõned küsimused, millele “Soccernomics” vastuseid otsib.
Raamatus kasutavad autorid erinevaid analüüsimeetodeid, et uurida jalgpalli kui spordiala ja ärivaldkonna telgitaguseid. Nad jõuavad mitmete üllatavate järeldusteni ning panevad kahtluse alla mitmeid levinud arusaamu ja müüte jalgpallist. Näiteks väidetakse, et Inglismaa rahvusmeeskond pole edukas, kuid autorid näitavad vastupidist. Samuti käsitlevad nad jalgpalli äri- ja majanduslikke aspekte ning selgitavad, miks mõned jalgpalliklubid ei teeni kasumit.
Lisaks spordianalüüsile puudutab raamat ka sotsiaalseid ja psühholoogilisi mõjusid, näiteks jalgpalli mõju suitsiidistatistikale. “Soccernomics” on sügavuti minev ja informatiivne raamat kõigile, kes soovivad mõista jalgpalli fenomeni ja selle tausta.