XX sajandi ajalugu. Õpik gümnaasiumile. II osa 1939-2000 on põhjalik ja ulatuslik õppematerjal, mis juhatab lugejad läbi 20. sajandi teise poole ajaloo keeruliste ja põnevate sündmuste. See õpik on mõeldud gümnaasiumiõpilastele, kuid pakub väärtuslikku teavet kõigile ajaloohuvilistele, kes soovivad mõista maailma ajaloo kulgu 20. sajandi lõpus.
Autor Andrei Fjodorov viib lugejad ajareisile neljas põhiosas, mis hõlmavad aastaid 1939-2000. Õpik keskendub nendel aastatel toimunud märkimisväärsetele sündmustele ja arengutele, olles jaotatud neljaks peatükiks:
Aastad 1939-1945. Teine maailmasõda: Selles peatükis käsitletakse Teise maailmasõja geograafiat ja kronoloogiat, sõjategevust, Hitleri-vastast koalitsiooni ning selle võitu. Lisaks uuritakse rahukonverentse ja Euroopa piire pärast II maailmasõda ning antakse ülevaade sõja järellugudest.
Aastad 1945-1955. Sõjajärgne aastakümme: See osa keskendub sõjajärgsetele aastatele, hõlmates teemasid nagu Nürnbergi protsess, Külm sõda, sotsialismileeri kujunemine Euroopas, Marshalli plaan ja NATO. Samuti uuritakse Ida- ja Lõuna-Aasia riikide arengut ning Lähis-Ida sündmusi.
Aastad 1955-1985. Kahepooluseline maailm: Kolmas osa keskendub rahvusvahelistele suhetele ja kriisidele aastatel 1955-1985, käsitledes muutusi maailmas, eriti kahepooluselise maailma ajastul.
Maailm kolmanda aastatuhande lävel: Õpiku neljas peatükk viib lugejad 20. sajandi lõppu, käsitledes sotsialismileeri lagunemist, Külma sõja lõppu ning uusi konflikte ja kultuurinähtusi 20. sajandi lõpus.
Lisaks nendele põhiosadele sisaldab õpik ka Araabia-Iisraeli konflikti kronoloogiat, tähtsamaid nimesid, mõisteid ja sündmuste registrit ning sisukorda, mis aitavad lugejatel leida hõlpsalt vajalikku teavet.
Haridusministeerium on selle õpiku kinnitanud, mis tähendab, et see vastab õppekavale ja on sobilik kasutamiseks gümnaasiumiõppes. XX sajandi ajalugu. Õpik gümnaasiumile. II osa 1939-2000 on väärtuslik õppematerjal, mis aitab õpilastel ja ajaloohuvilistel mõista 20. sajandi olulisi ajaloolisi sündmusi ja nende mõju tänapäevale.